Magia ofensywna


Fire, Fira, Firaga - podstawowa magia żywiołu ognia (uporządkowana od najsłabszego do najsilniejszego) J
Blizzard, Blizzara, Blizzaga - podstawowa magia żywiołu lodu J
Thunder, Thundara, Thundaga - podstawowa magia żywiołu błyskawic J
Water - jedyny czar typu wodnego, dosyć słaby J
Aero, Tornado - czary żywiołu wiatru, pierwszy dość słaby J drugi całkiem mocny W
Quake - jedyny czar typu ziemnego, średniej mocy J
Bio - klasyczny czar "biologiczny" zadający dodatkowo Poison J
Flare - czar wywodzący się z magii ognia, lecz zadający straty non-elementar, średnia moc J
Meteor - czar sprowadzający na przeciwników deszcz dziesięciu meteorytów, zadający straty non-elemental losowo wybranym celom W
Ultima - bardzo silna magia typu non-elemental W
Demi - czar odejmujący przeciwnikowi dany procent jego aktualnego 


Magia anomalii (J)


Sleep - czasowa zapaść w sen, postać budzi się również kiedy zostaje zaatakowana fizycznie
Silence - zablokowanie korzystania z magii
Blind - powoduje Darkness (zdecydowanie zmniejszenie celności ataku fizycznego)
Berserk - strała utrata kontroli nad postacią na rzecz jej nieustającego ataku fizycznego
Confuse - anomalia ta powoduje szalone zachowanie się celu np. atakowanie swoich sprzymierzeńców. Ulega anulacji przy doznaniu strat od ataku fizycznego
Break - powoduje Petrify ( stałe unieruchomienie poprzez zmianę w kamień ) mała skuteczność
Death - natychmiastowa śmierć rywala, mała skuteczność
Slow - znaczne spowolnienie ATB postaci
Stop - czasowe unieruchomienie postaci
Zombie - "uczulenie" na magię leczącą - czary typu Recovery odbierają energię zamiast ją dodawać
Pain - powoduje Silence (zablokowanie korzystania z magii), Poison (trucizna powodująca straty HP w przypadku podejmowania jakichkolwiek działań) i Darkness (zdecydowanie zmniejszenie celności ataku fizycznego)
Meltdown - czar obniżający czasowo do 0 wartość obrony fizycznej i magicznej przeciwnika (Vit 0)
Dispell - czar anulujący każdy pozytywny status (np. Shell)
Drain - czar pobierający niewielką ilość HP przeciwnika na konto rzucającego
Poison - trucizna powodująca straty HP w przypadku podejmowania jakichkolwiek działań


Magia wspomagająca ( J)


Protect - redukcja o połowę obrażeń fizycznych
Shell - redukcja o połowę obrażeń magicznych
Reflect - czar włączający ochronkę odbijającą najprostszą magię ofensywną oraz większość magii anomalii
Haste - przyspieszenie ATB
Float - czar unoszący zawodnika nad ziemię (zabezpieczenie przed oddziaływaniem ziemi)
Double - czar umożliwiający rzucenie dowolnego czaru dwa razy w czasie jednej tury
Triple - jw. lecz trzy razy
Aura - czar umożliwiający korzystanie z Limit Breaks bez konieczności przechodzenia w stan krytyczny (mała ilość HP)


Magia lecznicza J

Cure, Cura, Curaga - czary uzupełniające HP
Life, Full-life - czary wskrzeszające poległych w boju - pierwszy odradza z częścią, drugi z całością HP
Esuna - czar anulujący większość anomalii statusu
Regan - czar powodujący systematyczne odnawianie HP


Magia dodatkowa

Scan - czar podający parametry przeciwnika razem z jego mocnymi i słabymi punktami J