MegaPortal Reklama
  Info  |   Redakcja  
 

   Muzyka  |   Komputery  |   Gry  |   Film  |   Sport  |   ScHizO  |   MoTHa  |   Chat  |   Bannery 
Gry mangowe Pnickes
Strona Główna  | GOKU FAQ  | English  | Lista dyskusyjna  | GOKU Chat  | E-mail

Gry Mangowe
Games News

  moja ocena:  
  • grafika:
  •   5
  • dźwięk:
  •   5
  • grywalność:
  •   5
  • pomysł:
  •   6
    Ogólnie:   5  





    SAMURAI SHODOWN

    Samuraj nie boi się śmierci... Walczy triumfując nad siłami zła... Jego egzystencja sprowadza się do jednego:

    ZNISZCZENIE WSZYSTKICH WROGÓW!

    Takimi oto słowami wita nas pierwsza część rodziny gier SAMURAI SHODOWN, ukazując "mistrza" Haoh Maru ścinającego lampy niesamowicie ostrym mieczem. OK. Przystępujemy do gry. Po nabicu paru kredytów włączamy start, a komputer pokaże nam podstawowe ciosy, po czym będziemy mogli wybrać jedną z dwunastu postaci, a są to:

    • GEN-AN - Wredny typek o zielonym zabarwieniu skóry i szczerbatym uśmiechu. Ogólnie wygląda jak skrzyżowanie Freddy'iego Kruger'a z Quasimodo. Zamieszkuje duże jaskinie, a sądząc po walających się wszędzie ludzkich szczątkach i kotle pełnym kości prowadzi raczej ludożerczy tryb życia. Jest bardzo niski, szybki i w walce posługuje się metalową rękawicą z długimi metalowymi pazurami. Jego oddech potrafi być trujący!!!
    • GALFORD - Amerykanin z wiernym wilczurem. Posługuje się elektrycznością i nieźle potrafi dać kopa, a do tego jego piesek dobrze mu w tym pomaga. Bardzo niebezpieczna postać.
    • HAOH MARU - "Wizytówka" Samurai Shodown (Tak jak Ryu ze Street Fighter'a). Używa zwykłego miecza samurajskiego, szybki, silny itd. Nełatwo z nim wygrać, tym bardziej, że nasyła na ciebie niezłe tornada.
    • UKYO TASHIBANA - Jeszcze zdrów jak ryba (w późniejszych częściach jest poważnie chory), ulubieniec panienek, które mdleją na jego widok. Ciosy wykonuje bardzo szybko, zadając ciężkie rany swym długim mieczem. Nieprzewidywalny.
    • CHARLOTTE - Kobitka w zbroi z długą szpadą. Często drwi z przeciwników nawet podczas walki, choć nie należy do tych najmocniejszych. Wywijając swą bronią tworzy takie trójkątne cudka zabierające sporo energii.


    • TAM TAM - Olbrzym specjalnej troski. Podczas walki kuca, by zniżyć się do poziomu przeciwnika. Skacze jak małpa, uderza ogromnym mieczem przypominającym maczetę. Głupi jak paczka gwoździ bez łepków!
    • EARTHQUAKE - Największa postać w grze (zarówno wzdłuż jak i wszerz ^_^). Posługuje się ogromnym, metalowym hakiem na łańcuchu o dalekim zasięgu i dużej sile rażenia! Higiena nie należy do jego mocnych stron, jest na szczęście wolny i trochę głupawy.
    • NAKO RURU - Dziewczyna i towarzyszący jej sokół choć wydają się niepozorni, to mogą narobić niezłych szkód. Nako używa bardzo małego miecza (prawie jak sztylet) i robi z niego świetny użytek. Niebezpieczna!
    • WAN-FU - Niezły paker z ogromniastym mieczem i zimnym spojrzeniem. Zazwyczaj trzyma się twardo na ziemi. Sprawi spory kłopot na drodze do zwycięstwa!
    • JUBEI YAGYU - Zaczajony w gąszczu drzew tylko czeka, zeby wypruć ci wnętrzności swymi dwoma ostrymi mieczami. Typowy samurai bez jednego oka, szybkie i silne ciosy.
    • HANZO HATTORI Rycerz. Używa głównie miecza i skaczących płomieni. Niezbyt groźny.
    • KYOSHIRO SENRYO Wygląda trochę jak klown, ciosy zadaje długą naginatą, a jego nieustanne skakanie na jednej nodze czasami zmyla przeciwnika.
    • ...a na końcu czeka na nas dama o imieniu AMAKUSA i o niezbyt przyjaznym do nas nastawieniu.

    Oki. A teraz coś o samej walce. Jak zwykle: dwie rundy (ewentualnie trzy). Pewną nowością jest wprowadzenie takich bajerków jak: przebiegający gdzieś w tle gościu rzucający na arenę niespodzianki (energia, pieniądze, bomby...), lub elementy tła, które podczas walki można przyjemnie porozwalać. Często podczas walki dochodzi do konfliktów z bronią i wtedy rozstrzyga to metoda "kto więcej nawciska klawiszy". Przegranemu broń wypada z rąk. Na dużą pochwałę zasługuje płynność animacji, którą niełatwo było spotkać w produkcjach tamtych czasów. Grafika też nie jest najgorsza, choć miałbym zastrzeżenia do designu postaci podczas walk. Gierka różni się od innych mordobić klimatem i grywalnością. Nareszcie mamy do czynienia z grą w której największą wartość stanowi zdolność posługiwania się odpowiednią bronią, a wszystko doprawione jest zabójczą atmosferką. SS jest dość brutalny ze względu na litry krwi wydostajęcej się z ran przeciwników. Poziom trudności rośnie w zadziwiającym tempie w miarę pokonywania kolejnych przeciwników. Tła są bardzo ładnie wykonane i świetnie "współpracują" z całą resztą zabawy:) Gierka jest solidnie dopracowana i każdy powinien w nią zagrać, bo nic nie zastąpi klimatu dwuwymiarowych mordobić! Co tu dużo pisać,ja polecam wziąć broń (czyt. klawiaturę) w dłoń i do boju!

    Gierka wraz z emulatorem jest na stronach:
    http://www.emux.com
    http://emulator.wroclaw.tpnet.pl



    Cool Zombie - coolzomb@friko.internet.pl




    Copyrights © KKM GOKU