moja ocena:   |
grafika: |   4 |
dźwięk: |   3 |
grywalność: |   5 |
pomysł:   4 |
Ogólnie: |   4   |
|
| |
(gra na Gameboy'a lub jego emulator)
Pewnego pięknego wieczoru surfując sobie po necie
natknąłem się na stronę z cartridge'm Sailor Moon
do emulatora Gameboy'a i jak nietrudno się domyśleć, owa
gierka szybko znalazła się na moim HaDeku. Będąc
w posiadaniu czterech emulatorów w/w ośmiobitowej
konsoli, uruchomiłem Sailorki na VirtualGameBoy
i... nic! Nie działa! No dobra, uruchamiam na
GameBoy'97, a efekt ten sam! DBoy nic nie zmienia!
Wreszcie na GameBoy'98 pojawiają się tekstur postaci i
zepsute tło. Grać się niestety nie da. Po wielu
próbach zakończonych fiaskiem porzuciłem
wszelkie nadzieje. Następnego dnia ściągnąłem jeszcze
jeden emulator - NoCash GameBoy Emulator i od
niechcenia spróbowałem uruchomić Sailorki.
O dziwo - CUD! UDAŁO SIĘ!
Na samym wstępie powitała mnie muzyka
z drugiej serii (Sailor Moon R) i migający
napis "push start button". Kiedy wreszcie odważyłem
się wykonać polecenie programu, moim oczom ukazał się
(o zgrozo!) japoński interfejs. Z czterech opcji na
ślepo wybrałem pierwszą i przystąpiłem do gry.
W ciągu czterech godzin udało mi się obalić
stwierdzenie pewnego pisma, które napisało:
"Aby w nią pograć, trzeba znać japoński"
Otóż przeszedłem całą grę bez znajomości tegoż języka
i to absolutnie bez większych problemów!
"Sailor Moon R" to typowa
przygodówka z elementami zręcznościowymi. Podczas
całej rozgrywki towarzyszy nam muzyka z serialu,
odpowiednio dobierana w zależności od zaistniałych
sytuacji. Każdy etap składa się z dwóch częsci:
przygodowej i zręcznościowej. Ta pierwsza opiera
się jedynie na rozmowach z napotkanymi osobami, które
mają na ogół dobre zamiary. Gdy już zdecydujemy się
na wymianę słów z jakąś postacią, monitor
zmienia się w kadr komiksu z ładnym
rysunkiem postaci, z którą rozmawiamy. Fabuła gry
jest po prostu skróconą wersją fabuły serialu,
dlatego nie bardzo przeszkadzał mi język japoński.
Platformowa część gry pozwala nam na zmierzenie
się w walce z różnymi droidami i innymi przeszkodami,
włączając "bossa" na końcu każdego etapu. Choć poziom
trudności wzrasta z każdym kolejnym epizodem, to
i tak gra jest bardzo łatwa. Jeżeli chodzi o interfejs
to metodą prób i błędów rozszyfrowałem go. Otóż po
wciśnięciu startu na planszy tytułowej ukazuje się nam
okienko z czterema opcjami:
- pierwsza - daje możliwość rozpoczęcia przygody;
- druga - pozwala zagrać tylko w część platformową i wybrać
sailorkę, którą będziemy się poruszali;
- trzecia - to nic innego jak 'password' do wybranego etapu
- czwarta - po jej wciśnięciu przechodzimy do kolejnego
menu, gdzie można zagrać w karty z droidem,
ułożyć puzzle Umino, czy pograć w SailorV.
Kiedy zdecydujemy się na grę, Chibi Usa zapyta nas
o jeden z dwóch poziomów trudności.
To wszystko! Gra jest bardzo fajna, a każdy fan Sailorek
powinien w nią pograć.
Dla leniwych zamieszczam poniżej krótką solucję:
Zanim zaczniemy postępować według solucji, warto przejść
się po całym etapie i porozmawiać ze wszystkimi napotkanymi
osobami.
- EPIZOD PIERWSZY - Tokyo
Zaczynasz grać Usagi. Po zapoznaniu się z etapem idź
do Umino i porozmawiaj z nim, a będzie chodził za tobą.
Następnie idź z nim do Naru. Kiedy z nią zostanie,
udaj się do sklepu Osa-P i porozmawiaj z matką Naru,
Kiedy wyjdziesz napotkasz Lunę i kiedy skończysz z nią
rozmowę ponownie sprawdź sklep. Napotkasz droida
którego musisz pokonać w karty (tzn. odkryć kolejno
pięć par liczb). Jeżeli ci się nie uda tracisz
punkt energii. Po skończonej "walce" energię możesz
uzupełnić układając poprawnie układankę Umino
(musisz mieć pełną energię by przejść do części
platformowej). Kiedy zawiadomisz wszystkich o nowym
niebezpieczeństwie znajdź salon gier i idź od niego na
prawo do końca poziomu. Teraz zaczyna się część
platformowa, po której przejściu będzie na ciebie czekała
jedna z sióstr Ayakashi.
- EPIZOD DRUGI - Tokyo
Zaczynasz Chibi-Usą.
Wejdź do ostatniego budynku na samym dole i zabierz ze
sobą Ami. Następnie idź do budynku znajdującego się za
twoim domem i zostań tam.
Teraz grasz jako Ami.
Idź do Rei, a po rozmowie z Rubeusem zawiadom wszystkich.
Potem porozmawiaj z Youchiro i idź
na teren budowy. Tam rozpocznij wymianę słów z Rubeusem,
który porwał Chibi-Usę. Teraz po części platformowej
zostało tylko pokonanie Rubeusa.
W tym etapie energię możesz uzupełniać u dziadka Rei,
lub grając w SailorV w salonie gier.
- EPIZOD TRZECI - Kryształowy pałac w XXX wieku
Tym razem główną bohaterką będzie Rei.
Cały etap ma kształt litery "X". Najpierw znajdź Chibi
Usagi, a później razem z nią pójdź do Ami i zaraz potem
do wrót czasu (w górnym prawym rogu). W następnej
kolejności udaj się w kierunku kryształu, w którym
spoczywa Królowa (po środku). Kiedy już dowiesz się co
nieco o całej sprawie, skieruj się do królewskiej komnaty
(lewy górny róg), a następnie do innej, położonej w
prawym dolnym rogu. W tej samej komnacie możesz zagrać
w SailorV! Po skończonej rozmowie z Minako i Artemisem
zostaje tylko wycieczka do wrót czasu, komnaty królewskiej,
z powrotem do Minako i do wrót czasoprzestrzeni, które
przeniosą Cię do siedziby wroga, gdzie po pokonaniu
przeszkód części platformowej czekać na Ciebie będzie
Esmeralda!
- EPIZOD CZWARTY - Siedziba Wroga
Teraz kolej na kierowanie Makoto.
Znajdź Lunę-P, a następnie przejdź do głównej komnaty
wroga (na górze po środku) gdzie podsłuchasz rozmowy
Wiseman'a, Diamanda i Safiiro. Zawiadom Lunę i udaj
się do komnaty leżącej na prawym końcu etapu.
Następny pokój do zwiedzenia, to ten leżący w lewym
końcu na górze. Musisz wejść do niego dwa razy, gdyż
dopiero za drugim razem zastaniesz tam Safiiro.
Przejdź piętro niżej i po rozmowie z Luną wejdź do
teleportu, prowadzącego przez różne przeszkody wprost
do Safiiro!
- EPIZOD PIĄTY - Ostateczna walka
Kolej na Minako! To chyba najkrótszy epizod.
Porozmawiaj ze wszystkimi, następnie raz jeszcze
z SailorMoon i udaj się do drzwi umieszczonych
tuż nad miejscem startu. Rozpoczyna się część
zręcznościowa z Księciem Diamandem na końcu.
Po pokonaniu wroga wejdź w drugie drzwi,
wyglądające zresztą identycznie jak te pierwsze.
To koniec czynnego udziału gracza w rozgrywce.
Teraz zostaje BARDZO DŁUGA rozmowa z Czarną
Damą i Wiseman'em.
To co mnie najmilej zaskoczyło w tej produkcji,
to fakt, że gra, choć z nienajlepszą grafiką i
piszczącą muzyką, nie straciła "sailorowego"
klimatu! Moonies będą zachwyceni, ponieważ gierka
doskonale odwzorowuje to co jest najlepsze w anime.
Jak dla mnie jest to najlepsza produkcja na GameBoy'a!!!
Gra dostępna jest na stronie:
http://emulator.wroclaw.tpnet.pl/
Jedyny emulator czytający ją (NO$GMB) znajdziesz na:
http://mail.bcpl.lib.md.us/~dstrickl/gb.html
Cool Zombie - coolzomb@friko.internet.pl
|
Copyrights © KKM GOKU
|