Independent Materia


Ma kolor fioletowy. Jest materią niezależną - nie łączy się ze wspierającą, nie dodaje czarów, ani poleceń. Poprawia współczynniki i daje zdolności postaciom.

MP Plus ***** - zwiększa maksymalny poziom MP.
* MP+10%
** MP+20%
*** MP+30%
**** MP+40%
***** MP+50%
Występuje w: Cosmo Canyon, Mideel.

HP Plus ***** - zwiększa maksymalny poziom HP.
* HP+10%
** HP+20%
*** HP+30%
**** HP+40%
***** HP+50%
Występuje w: Cosmo Canyon, Mideel.

Speed Plus ***** - zwiększa współczynnik dexterity - dodaje szybkości.
* Dexterity+10%
** Dexterity+20%
*** Dexterity+30%
**** Dexterity+40%
***** Dexterity+50%
Występuje w: Gold Saucer - Battle Square (4000 Battle Points).

Luck Plus ***** - zwiększa współczynnik luck - dodaje szczęścia.
* Luck+10%
** Luck+20%
*** Luck+30%
**** Luck+40%
***** Luck+50%
Występuje w: Temple of the Ancients.

Exp Plus *** - zwiększa ilość doświadczenia, otrzymywanego po walce (współczynnik Exp).
Występuje w: Gold Saucer - Wonder Square (za 2000 GP).

Gil Plus *** - zwiększa ilość pieniędzy, otrzymywanych po walce.
Występuje w: Gold Saucer - Wonder Square (za 1000 GP).

Enemy Away *** - zmniejsza szansę na napotkanie przeciwnika.
Występuje w: Gold Saucer - Battle Square, Chocobo Square (nagrody w rangach "A" i "S").

Enemy Lure *** - zwiększa szansę na napotkanie przeciwnika.
Występuje w: Gold Saucer - Battle Square, Chocobo Square (nagrody w rangach "A" i "S").

Chocobo Lure **** - wabi chocobosy, bez tej materii nie można ich łapać. Im wyższy poziom, tym większa szansa na ich napotkanie.
Występuje w: Chocobo Farm.

Pre-Emptive ***** - zwiększa szansę na atak z zaskoczenia.
Występuje w: Gold Saucer - Battle Square (1000 Battle Points).

Long Range ** - jeśli postać podczas walki będzie stała z tyłu (Back Row), to jej ataki fizyczne będą takie same, jak gdyby była z przodu. Jeśli postać używa broni dystansowej (np. Barret - karabinu maszynowego) materia ta nie ma znaczenia.
Występuje w: Mythril Mine - ścieżka na górę.

Mega All ***** - wszystkie polecenia i czary będą wykonywane na wszystkich wrogach lub sojusznikach. Wyjątkiem są Comet i Fullcure. Polecenia 2x-Cut i 4x-Cut zmieniają się w Slash-All.
Występuje w: Northern Crater - lewe zejście.

Counter Attack ***** - kiedy posiadacz zostanie zaatakowany, oddaje atakiem fizycznym, poza kolejką tur. Jeśli ma więcej, niż jeden egzemplarz Counter Attack, będzie oddawać tyle razy, ile sztuk posiada.
Występuje w: Mount Nibel, Gold Saucer - Chocobo Square (nagrody w rangach "A" i "S").

Cover ***** - jeśli któryś ze sprzymierzeńców zostanie fizycznie zaatakowany, jest szansa na zasłonienie go przez posiadacza tej materii:
* Cover+20%
** Cover+40%
*** Cover+60%
**** Cover+80%
***** Cover+100%.
Warto dobrze uzbroić jednego z członków drużyny, dać mu Counter Attack (tyle sztuk, ile tylko się da) i Cover, a będzie on zasłaniał towarzyszy i oddawał wrogom poza kolejką.
Występuje w: Midgar - Wallmarket, dom Aeris - w ogrodzie.

Underwater * - umożliwia oddychanie pod wodą, podczas walki z Emeraldem. Nie wzrasta jej AP - nie mnoży się. Aby ją zdobyć, należy mieć Morph i udać się do podwodnego reaktora w Junon. Przed samym reaktorem, w przezroczystym przejściu, walczyć tak długo, aż napotka się na statek-szkielet. Tak długo używać na nim Morph, aż zmieni się w Guidebook. Teraz do handlarza w Kalm, który w zamian za Guidebook da Underwater.

HP<->MP ** - zamienia maksymalną wartość HP z maksymalną wartością MP, i na odwrót (np. jeśli HP wynosiło 3500, a MP 400, to po założeniu HP<->MP HP=400, a MP=3500).
Występuje w: jaskinii na północny zachód od North Corel (wymagany czarny Chocobo).

Powrót Magic Materia Support Materia Command Materia Summon Materia