Ma kolor jasnoniebieski. Jest materią wspierającą - działa jedynie w parzystym slocie, połączona z inną (np. Fire, Earth, Haste, Shiva). Aby działać, nie wymaga MP.
All ***** - połączona
materia magiczna działa na wszystkich przeciwników, lub
sojuszników. W trakcie jednej walki może być wykorzystana tyle
razy, ile wynosi jej poziom.
Występuje w: Shinra 63 floor, Fort Condor, Great
Glacier, Gold Saucer - wyścigi Chocobo.
Magic Counter ***** -
kiedy jej posiadacz zostanie zaatakowany, używa połączonej
materii magicznej. Jest to wykonywane poza kolejką (tzn.
posiadacz nie traci przez to swojej tury).
Występuje w: Gold Saucer - wyścigi Chocobo, Northern
Crater.
MP Turbo ***** -
połączona materia magiczna zużywa więcej MP do czarów, ale
zadaje większe obrażenia.
Występuje w: Temple of the Ancients.
MP Absorb ** - połączona
materia magiczna atakując wroga odbiera mu tyle MP, ile
wyniosła 1/10 zadanych obrażeń (np. jeśli wróg dostał atak
za 500 HP, traci 50 MP). Odebrane MP dodawane są do puli
posiadacza MP Absorb.
Występuje w: Wutai, po przygodzie z Yuffie (kiedy oddaje
skradzioną materię).
HP Absorb ** - połączona
materia magiczna podczas ataku dodaje posiadaczowi 1/10 HP
odebranych wrogowi.
Występuje w: Wutai, koci domek na stryszku (w skrzyni).
Elemental **** -
połączona z magiczną lub wywoławczą materią żywiołu (np. Ice, Ifrit,
Alexander) daje pancerzowi
lub zbroi moc danego żywiołu. W przypadku broni, zadawane
obrażenia nacechowane będą mocą tej materii (np. miecz
zawierający kombinację Elemental+Earth będzie
świetny na przeciwników naziemnych, ale całkowicie
nieskuteczny na latających). Jeśli będzie w zbroi, wzrośnie
odporność na dany atak. Na początkowym poziomie Elemental będzie absorbował
połowę ataku, na drugim neutralizował go całkowicie,
natomiast na trzecim będzie dodawał HP.
Występuje w: Shinra 62 floor, North Corel.
Added Effect ** - działa,
połączona z materią magiczną, dającą trwały efekt (np. Poison, Time,
Seal, Mystify).
Jeśli będzie w pancerzu, to podczas ataku przeciwnika jest
szansa na użycie na nim danej mocy. Umieszczona w broni,
aktywizuje się podczas ataku na przeciwnika.
Występuje w: Cosmo Canyon - jaskinia Gi (misja
Bugenhagena), Great Glacier.
Sneak Attack ***** -
sąsiednia materia (wywoławcza lub magiczna) działa w momencie
rozpoczęcia walki (poza kolejką tur).
Występuje w: Gold Saucer - Battle Square - nagroda za
Special Battle (aby móc wziąć udział trzeba pokonać
latającego Weapona, mieć W-Summon,
Cloud musi umieć czwarty limit Omnislash - również do
zdobycia na Battle Square).
Final Attack ***** - w
momencie śmierci nosiciela, aktywizuje moc zawartą w
sąsiedniej materii (magicznej lub wywoławczej).
Występuje w: Gold Saucer - Battle Square - druga z
nagród po wygraniu Special Battle.
Quadra Magic ***** -
sąsiednia materia (magiczna lub wywoławcza) zostaje użyta
czterokrotnie za jednym razem.
Występuje w: wysepka w prawym-dolnym rogu mapy, wymagany wodny
chocobo.
Powrót Magic Materia Command Materia Independent Materia Summon Materia